کتاب های باغبانی و گلکاری هم اکنون در گلستان علی!

در کتابخانه گلستان علی کتابهای مربوط به باغبانی و گلکاری و گرایش مرتبط با آن و کتابهای مفید برای باغبانان عرضه میشود. کتابهای ایرانی و دارای کپی‌رایت برای فروش 

 

کتاب هرس به معنی هرس

نام کتاب: ازدیاد و هرس به معنی هرس – درخت درختچه – باغی و زینتی

مولف: جناب آقای مهندس اسماعیل پیش بین

ناشر: آییژ چاپ دوم تابستان ۱۳۸۸

در ابتدای کاشت گیاهان و نهالهای جوان گاهی به نظر نمیرسد که این گیاه در چند سال آینده چقدر میتواند رشد بکند! و نیاز خواهد شد که قسمتی از شاخ و برگ گیاه حذف و هرس شود. باغبانان در کار هرس بسیار دقیق هستند و نکات و ریزه‌کاریهای بسیار را در نظر میگیرند. برای آشنایی با فن هرس چندین کتاب دانشگاهی و علمی در مدارس و دانشگاهها تدریس میشود. کتاب آقای پیش بین به دلیل مصور بودن و تمام رنگی بودن و تصاویری که از منابع به روز خارجی برداشت شده‌است کار را بهتر و عملی‌تر توضیح میدهد. و تصویر درستی از مفهوم هرس به خواننده انتقال میدهد.

اگر باغ دارید و یا در خانه درختان و درختچه‌هایی مانند بوته‌های رز دارید که گاهی قیچی به دست گرفته و شاخه‌ها را مورد تاخت و تاز قرار میدهید داشتن و مطالعه این کتاب برای شما لازم است.

 

کاشت انواع فلفل و خواص آنها

نام کتاب: کاشت انواع فلفل و خواص آنها

مولفین: سرکار خانم مهندس مائده شیرانی و سرکار خانم مهندس نجمه السادات فیاض

ناشر: نصوح

چاپ اول ۱۳۹۰

شابک: ۹۷۸۶۰۰۵۰۸۸۱۸۲

فلفلها علاقمندان بیشماری دارند و آشنایی با ارقام آنها و کشت و پرورش این گیاه بسیار مفید خواهد بود. در پایان کتاب چند دستور آشپزی و تهیه ترشی نیز از فلفلها وجود دارد. تصاویر کتاب سیاه و سفید هستند و در پایان کتاب عکسهای رنگی منتشر شده‌است. کتابی است مفید و تخصصی برای شروع آشنایی با دنیای فلفلها.

 

 

کتاب سبزی کاری در ویلا قدم به قدم

 

نام کتاب: سبزیکاری در ویلا قدم به قدم – چرا؟ کی؟ کجا؟ چطور؟ چقدر؟

مولف: جناب آقای مهندس اسماعیل پیش بین

ناشر: آییژ – چاپ سوم پاییز ۱۳۹۰

شابک: ۹۶۴۸۳۹۷۶۵۱

اینروزها زندگی آپارتمان نشینی اغلب ما را از داشتن باغچه محروم کرده ولی بازهم جای گله‌گذاری نیست چرا که راههای جایگزین کم نیستند. و کاشت سبزیجات یکی از علاقمندیهای مهم باغبانان خانگی سراسر دنیا است. در این کتاب میتوانیم با انواع سبزیجات به طور تخصصی و علمی آشنا شویم و راههای کاشت آنها را در باغچه‌ها وفلاورباکسها (گلجاها) بررسی کنیم. مشکلات و بیماریهاشان را بشناسیم و نیازها و مراقبتهاشان را بفهمیم. کتاب خوشبختانه تمام رنگی است و به وفور از تصاویر رنگی بهره برده‌است. (برگرفته از بهترین منابع خارجی) کتاب کاملا عامه فهم و در عین حالی علمی است. و مطالعه آن را به علاقمندان کاشت گیاهان خوراکی در منزل و باغچه به شدت توصیه میکنیم.

 

 

جهت خرید کتاب کافیست به لینک تلگرامی زیر پیام بزنید و کتاب درخواستی رو بفرمایید 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.